• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Inkomend toerisme

Inkomend toerisme

  • Holland Toekomstperspectief 2025

    Holland Toekomstperspectief 2025

Hoofdstuk 5

Het belang van inkomend

toerisme in 2025

 

 

Hoofdstuk 4

De uitdaging:

zijn we er klaar voor?

 

 

 

 

Hoofdstuk 3

Het internationaal toerisme groeit

 

 

 

 

Hoofdstuk 2

De wereld verandert

 

 

 

 

Hoofdstuk 1

De huidige situatie

 

 

Hoofdstuk 6

De conclusies

 

 

 

Hoofdstuk 4 • De uitdaging: zijn we er klaar voor? • De vijf B's van destinatiemarketing

Bron: NBTC Holland Marketing, 2013

De vijf B's van

destinatiemarketing

Door op één van de B’s in het model te klikken krijgt u meer informatie over die betreffende B.

de bestemming moet goed bereikbaar en ontsloten zijn

er moet voldoende capaciteit beschikbaar zijn (o.a. accommodaties)

het geleverde product moet betaalbaar zijn (goede prijs/ kwaliteitsverhouding)

de bestemming moet voldoende interessant zijn, er moet wat te beleven zijn

de bestemming moet voldoende bekend zijn

1.

2.

3.

4.

5.

Al deze B’s hebben in meer of mindere mate invloed op de bezoekers aan en bijbehorende bestedingen in de bestemming. Ze worden op hun beurt weer beïnvloed door de externe omgeving. In het figuur hiernaast gaan wij verder in op deze B's voor destinatiemarketing.

Hoe kunnen we optimaal de kansen benutten die het internationaal zakelijk en toeristisch bezoek aan ons land biedt? Daarvoor is het belangrijk eerst inzicht te krijgen in een vijftal randvoorwaarden en thema’s, die in de marketing van een bestemming een rol spelen:

 

De vijf B's van destinatiemarketing

Bereikbaarheid

4.1

Concurrentie

1.7

Sociaal-

cultureel

2.6

Betaalbaarheid

4.3

Beschikbaarheid

4.2

Beleving

4.4

Bekendheid en beeldvorming

4.5

hoofdstuk:

in dit

  • 28 - 43
Overzicht edities

Inkomend toerisme

Holland Toekomstperspectief 2025